In Scrumteams is energie voelbaar. Eigenaarschap en een helder gezamenlijk doel zorgen daarvoor.
Het Scrumbord biedt een visueel overzicht van het werk in de Sprint. Dat bespaart tijd en voorkomt irritaties.
Scrum zorgt dat studenten grip krijgen op grote, complexe projecten. Hetzelfde geldt voor hun docenten.
Opdrachtgevers en docenten zijn onder de indruk van de kwaliteit van de resultaten van scrummende studenten.
De korte Sprints voorkomen uitstelgedrag. Teams halen hun deadlines en leveren op tijd op.
De herhaalde feedback van docent, opdrachtgever en stakeholders zorgt voor betere eindproducten.
Scrum daagt teams uit zichzelf en hun werk te blijven verbeteren. Zo halen studenten het beste uit zichzelf.
Het werk van een Sprint wordt zorgvuldig gepland en eerlijk verdeeld. Teamleden leren van elkaar.
Omdat de teams zelforganiserend werken, kost de procescoaching minder tijd. Docenten coachen inhoudelijk.
Scrum geeft studenten de mindset waar het bedrijfsleven om vraagt: wendbaar en gericht op samenwerken en verbeteren.