Wij houden van dynamisch en wendbaar onderwijs, dat meebeweegt in een veranderende wereld. Van trotse hardwerkende jongeren en trotse ontspannen docenten. Van mensen die flexibel samenwerken, hun doelen realiseren en zichzelf ontplooien. Met Scrum@school lukt dat.

Manifesto voor Agile Onderwijs
Scrum@school Guide

Harry Frantzen

zakelijk leider

Ellen Reehorst

programmaleider

Jan van Rossum

programmaleider

Susan Saris

programmaleider

Ellen Reehorst

trainer

Mede-oprichter Scrum@school. Mede-ontwikkelaar Scrum@school for students en for kids. Onderwijsontwerper en trainer met ruime ervaring in alle onderwijssoorten. Daarvoor docent biologie, schoolleider en lerarenopleider. 'Scrum@school zorgt voor motivatie, leerenergie en eigen verantwoordelijkheid. Daar geniet ik zeer van.'

Jan van Rossum

trainer

Mede-oprichter Scrum@school. Mede-ontwikkelaar Scrum@school for students. Innovator en trainer met ruime ervaring in alle onderwijssoorten. Ervaring als docent scheikunde, decaan en loopbaancoach. 'Leerlingen die weten wat ze kunnen, die weten wie ze zijn, die willen leren en die een goede teamplayer zijn, dat is mijn ideaal met Scrum@school!'

Susan Saris

trainer

Mede-ontwikkelaar Scrum@school for Professionals. Agile Master. Ervaring opgedaan als Scrum Master en Agile Coach bij Rabobank en als docent LO. ‘Het is fantastisch om te zien wat Scrum@school met de leerlingen èn de docenten doet!’

Harry Frantzen

zakelijk leider

Ervaring als directeur Windesheim Zwolle, jurylid Excellente scholen, algemeen directeur Minkema College Woerden en onderwijsconsultant. ‘Scrum@school geeft ruimte aan individuen en leert hen op een natuurlijke manier samenwerken. Het gaat gepersonaliseerd leren in een goede context verder brengen.’

Alexander Muntjewerf

trainer

Gecertificeerd Scrum@school docent economie op Baudartius College. Ontwikkelaar/trainer studievaardigheden & lifeskills. Ervaring als sportinstructeur Martial Arts. ‘Met Scrum@school leren de leerlingen niet alleen wat ze allemaal kunnen presteren, maar ook hoe ze dit zélf kunnen!’

Jonne Muller

trainer

Gecertificeerd Scrum@school docent scheikunde en O&O rsg Simon Vestdijk Harlingen. Ervaring als projectmanager in de Pharmaceutische en Chemische industrie. ‘De kracht van scrummen is voor mij de kracht van BLIJ leren! … en Blij leren = Meer leren!’

Anita Pijnappels

trainer

Mens- en organisatieadviseur. Coach en begeleider in kortcyclisch sturen (Scrum, Lean). Ervaring als lijn- en projectmanager in de financiele dienstverlening. 'Scrum@school for Professionals brengt door focus op resultaat en leren de goede energie en daar word ik blij van. Het is een werkwijze die het onderwijs op vele manieren helpt groeien.'

Hilke van der Velden

trainer

Ruime ervaring met Scrum in het vmbo. Docent biologie Fioretti College in Veghel. 'Scrum legt de verantwoordelijkheid bij de leerling en dat maakt mij enthousiast. Elke les leren met en van elkaar. Elke dag een stapje beter, als docent en als leerling. Zo wordt onderwijs dynamisch en inspirerend!'

Karin Winters

trainer

Onderwijsontwikkelaar met focus op docentenprofessionalisering. Ervaring als ExpertCoach LeerKRACHT; teams begeleiden bij slimmer en efficienter werken, om ervaren werkdruk te verlichten. 'Scrum helpt onderwijsprofessionals om overzicht te houden en iedereen actief te betrekken bij onderwijsontwikkeling.'

Anko Tijman

trainer

Trainer Scrum@school for professionals. Ervaren Agile coach in het bedrijfsleven, gecertificeerd Agile Master en examinator. Methodisch sterk, maar nooit dogmatisch. Afgestudeerd als 1e graad bevoegd docent Muziek (ArtEZ, 1997). Nu de focus op het onderwijs omdat er zo veel te winnen is met de juiste Agile mindset en werkwijzen. Voor docenten, voor bestuurders, voor leerlingen. Voor mij is ieder mens uniek en Scrum helpt mensen om dichter bij zichzelf en bij anderen te komen. Samen resultaat boeken is het leukste werk dat er is!

Paulien van Helsdingen

Communicatie, secretariaat

Duizendpoot met ruime ervaring in communicatie. 'De ervaren en enthousiaste trainers van Scrum@school helpen leerlingen om een duidelijk overzicht te krijgen van wat er moet gebeuren. Zo leren kinderen op een doordachte manier beter te plannen en samen te werken. Voor zowel docenten als leerlingen een win-win situatie!'