Studenten zijn actiever en werken harder. Ze hangen minder en zitten minder op hun telefoons.
In elke Sprint zijn oplevering, eisen en deadline duidelijk. Studenten werken daar graag naar toe, het werk komt op tijd af.
Studenten voelen zich verantwoordelijk en spreken elkaar aan. Ze komen zelfs ziek naar school: ‘Mijn team heeft me nodig’.
Planningsproblemen verdwijnen, minder studenten met studievertraging. Zorgteam krijgt tijd voor andere problemen.
Scrum maakt vakkenintegratie en integratie van theorie en praktijk goed haalbaar.
Studenten werken sneller en beter meer stof door. Differentiatie tussen teams maakt versnellen mogelijk.
Studenten leren flexibel samenwerken met verschillende mensen en ontwikkelen een mindset gericht op verbeteren.
Studenten willen meer weten en raken werkelijk geïnteresseerd in hun opleiding.
Omdat de teams zelf doorwerken, kan de docent gericht coachen. Ook op sociale vaardigheden en competenties.
Een Scrum@school certificaat heeft civiele waarde bij sollicaties en toelatingsgesprekken.