valkuilen

• 1Lange adem

Scrum is simpel te snappen, maar niet eenvoudig uit te voeren. Het vraagt tijd en een op verbetering gerichte mindset.

Studenten vinden dat het veel tijd kost om klussen op te splitsen in kleine taken. Toch zit juist daarin de tijdwinst.

• 3Autonomie

Onderschat studenten niet. Ze kunnen meer dan iedereen denkt, zeker als ze stap voor stap meer autonomie krijgen.

• 4Inhoud

Scrumteams werken meer en harder. Opdrachten worden te klein, toetsen te makkelijk. Dat vraagt om aanpassingen.

• 5Gemopper

Onzekere studenten kunnen flink mopperen op Scrum. Luister goed naar naar de vraag onder de klacht. Meestal gaat het om betrokkenheid bij het leren.

This also essay-writing-service at essaylib shows that you are committed to finishing your mission.

• 6Thuis

Als studenten goed scrummen, willen ze meer. Bijvoorbeeld een Scrumbord voor thuis, om hun examen voor te bereiden.