• 1Motivatie

Leerlingen tonen motivatie en eigenaarschap. Ze voelen zich verantwoordelijk en nemen initiatief.

• 2Structuur

De stappen en het Scrumbord geven overzicht en structuur, voor leerlingen en voor docenten.

• 3Samenwerken

Scrum zorgt voor eerlijke werkverdeling en maakt het makkelijker om elkaar aan te spreken. Samenwerken wordt leuker.

• 4Rust

De teams werken zelfstandig door; de docent heeft tijd voor vakinhoudelijke en persoonlijke begeleiding.

• 5Kwaliteiten

Eigen kwaliteiten ontdekken en leren van elkaar. Belangrijke 21st Century skills komen als vanzelf aan bod.

• 6Cijfers

Als een klas goed scrumt, presteren leerlingen beter. Diepe onvoldoendes verdwijnen, het gemiddelde stijgt.

• 7Formatief

Scrum = formatief toetsen. Elke Sprint eindigt met opleveren, feedback en verbeteren. Dat maakt leerlingen kritisch en leergierig.

• 8Gepersonaliseerd

Taken oppakken om er beter in te worden; in een team werken aan eigen doelen. Het Scrumbord maakt gepersonaliseerd leren inzichtelijk.

• 9Feedback

Leren om feedback te waarderen en erom te vragen. Goed feedback leren geven, op inhoud en persoonlijk.

• 10Vervolgopleiding

Elke vervolgopleiding kent groepswerk en projecten. De mindset van Scrum bereidt leerlingen hier goed op voor.