Leerlingen tonen motivatie en eigenaarschap. Ze voelen zich verantwoordelijk en nemen initiatief.
De stappen en het Scrumbord geven overzicht en structuur, voor leerlingen en voor docenten.
Scrum zorgt voor eerlijke werkverdeling en maakt het makkelijker om elkaar aan te spreken. Samenwerken wordt leuker.
De teams werken zelfstandig door; de docent heeft tijd voor vakinhoudelijke en persoonlijke begeleiding.
Eigen kwaliteiten ontdekken en leren van elkaar. Belangrijke 21st Century skills komen als vanzelf aan bod.
Als een klas goed scrumt, presteren leerlingen beter. Diepe onvoldoendes verdwijnen, het gemiddelde stijgt.
Scrum = formatief toetsen. Elke Sprint eindigt met opleveren, feedback en verbeteren. Dat maakt leerlingen kritisch en leergierig.
Taken oppakken om er beter in te worden; in een team werken aan eigen doelen. Het Scrumbord maakt gepersonaliseerd leren inzichtelijk.
Leren om feedback te waarderen en erom te vragen. Goed feedback leren geven, op inhoud en persoonlijk.
Elke vervolgopleiding kent groepswerk en projecten. De mindset van Scrum bereidt leerlingen hier goed op voor.