• 1Actief

Studenten zijn actiever en werken harder. Ze hangen minder en zitten minder op hun telefoons.

• 2Deadline

In elke Sprint zijn oplevering, eisen en deadline duidelijk. Studenten werken daar graag naar toe, het werk komt op tijd af.

• 3Eigenaarschap

Studenten voelen zich verantwoordelijk en spreken elkaar aan. Ze komen zelfs ziek naar school: ‘Mijn team heeft me nodig’.

• 4Zorgvraag

Planningsproblemen verdwijnen, minder studenten met studievertraging. Zorgteam krijgt tijd voor andere problemen.

• 5Integratie

Scrum maakt vakkenintegratie en integratie van theorie en praktijk goed haalbaar.

• 6Versnellen

Studenten werken sneller en beter meer stof door. Differentiatie tussen teams maakt versnellen mogelijk.

• 7Beroepshouding

Studenten leren flexibel samenwerken met verschillende mensen en ontwikkelen een mindset gericht op verbeteren.

• 8Interesse

Studenten willen meer weten en raken werkelijk geïnteresseerd in hun opleiding.

• 9Coachen

Omdat de teams zelf doorwerken, kan de docent gericht coachen. Ook op sociale vaardigheden en competenties.

• 10CV

Een Scrum@school certificaat heeft civiele waarde bij sollicaties en toelatingsgesprekken.