Trainingen Scrum in PO

Overweeg je om Scrum in te zetten? Dan wil je vast iets veranderen. Je wilt meer eigenaarschap en verantwoordelijkheid bij het team.
Of minder vergaderen en meer resultaat boeken. Of je werkt toe naar een school die uitstekend bekend staat en wendbaar reageert op veranderingen. Scrum@school biedt hiervoor een goede aanpak.

Draagvlak voor Scrum? Scrum is eenvoudig te begrijpen. Een korte introductie helpt om de neuzen dezelfde kant op te krijgen (zie verder).

Waarom een training? Scrum lijkt zo eenvoudig, dat je er direct mee zou willen starten. Maar: de verandering die je wilt, is precies waarom een training verstandig is. Scrum is simpel, maar zelf goed scrummen is een kunst. Want ingesleten gewoonten zijn nogal hardnekkig.

Onze trainers snappen hoe leerkrachten en schoolleiders werken en wat zij nodig hebben om goed te leren scrummen. Onze trainingen zijn kort, omdat we de verbeterkracht van mensen wakker kussen. Onze materialen en helpdesk geven praktische steun, ook na de training.

Een overzicht met alle mogelijkheden voor trainingen, vervolg en examinering is te zien in onze roadmap

Scrum in de schoolorganisatie

Deze training zet een team snel en goed op de Scrumrails, zeker omdat de aanpak uiterst praktisch en helemaal on-the-job is.
Een team werkt vanaf het begin aan het eigen werk en dat levert direct resultaten op. Zo voelt iedereen snel de winst van Scrum.

Introductie for professionals

Wat kan Scrum betekenen voor mijn team en de schoolorganisatie? Actieve introductie op eigen locatie. Desgewenst ook aandacht voor Scrum in de klas. Duur ca. 1,5 uur; onbeperkt aantal deelnemers. Prijs € 250. Meer info in de flyer

Training for professionals

Leer meer over Agile en Scrum en ga tijdens de training direct aan de slag met jullie eigen werk. Duur 4 dagdelen; voor één team van 5-16 deelnemers. Meer info in de flyer

Maatwerk

Graag sluiten we met maatwerk aan bij specifieke vragen. Denk bijvoorbeeld aan:
– coaching van Scrumteams
– extra storymap sessie
– Product Owner training
– Scrum Master training
Andere vragen of meer weten? Neem contact op met Susan Saris

Scrum in de klas

Leren hoe Scrum in de klas werkt en tijdens de training starten met Scrum in je eigen groep. Duur 3 dagdelen; max. 20 deelnemers.
Zie flyer

scrummen met leerlingenscrummen met mijn teamintroductie op Scrum
    telefoonmail
    aanmelden nieuwsbrief