Kinderen kunnen met hun groepje zelf lekker hard aan het werk en daar genieten ze van.
Kinderen voelen zich eigenaar en nemen initiatieven. De leraar hoeft hen niet steeds te activeren.
Duidelijke stappen, zicht op het werkproces. Dat geeft leraren houvast in hun begeleiding.
Kinderen laten zien dat ze meer zelf kunnen. Dat geeft vertrouwen en zelfvertrouwen.
Kinderen krijgen grip op het thema of project. Ze kennen einddoel en tussendoelen en werken daar stap voor stap heen.
Scrum daagt kinderen uit om hun creativiteit in te zetten voor een gezamenlijk einddoel.
Kinderen vinden het leuk om de post-its te verhangen en hun vorderingen te zien, dat maakt enthousiast.
When it comes to finding the correct papers, students should take their time in choosing the papers depending on the subjects that interest best paper writer them rather than on those newspapers that they find dull.
Als vanzelf leren kinderen belangrijke 21st Century skills: samenwerken, communiceren, reflecteren.
Natuurlijke differentiatie in tempo en leervoorkeuren, ook bij hoogbegaafden.
Voorbereiding op het samenwerkend leren in het VO (waar al veel wordt gescrumd).