Ervaringen

Training

  • Heel zinvol door tips, achtergrondinformatie én enthousiasme
  • Goed inzicht gekregen in de methode en veel geoefend
  • Scholing is een voorwaarde om te kunnen starten
  • Zeer zinvolle bijeenkomsten; praktisch toepasbaar en effectief
  • Leuke cursus, leuke trainer
  • Deskundige, plezierige, verhelderende manier van ons informeren
  • Nieuwe zin in lesgeven
  • Heb een andere manier van kennisoverdracht en verwerking leren kennen
  • Nieuwe persoonlijke leerdoelen die maken dat ik weer erg enthousiast aan het werk ben
  • Veel inspiratie en verrijking voor mijn relatie met de leerlingen en de inhoud van mijn werk
  • Ik durf leerlingen meer los te laten, heb gemerkt dat ze meer kunnen dan ik dacht
  • Meer en dieper inzicht in hoe ik mijn leerlingen beter kan laten leren
  • Verfrissende inzichten die helpen met differentiëren
  • Veel ervaringen uitgewisseld met collega’s
  • Fijn om samen de schouders onder iets nieuws zetten

Met leerlingen

  • Leerlingen gaan direct hard en met veel inzet aan het werk
  • Rust, orde en inzet van studenten
  • Actievere houding in de lessen, studenten zijn meer aan het werk, studenten werken meer samen, meer zelfstandigheid bij studenten
  • Samenwerken gaat met Scrum zoveel beter dan voorheen
  • Positief effect van het Scumbord op het leren plannen
  • Dat de leerlingen uit zichzelf zoveel discipline opbrachten
  • Creativiteit en initiatieven van leerlingen
  • Zelfregulerend vermogen van leerlingen
  • Creativiteit van studenten om eigen leerproces te verbeteren
  • Scrum geeft snel inzicht in de wijze van samenwerken
  • Verrassend dat studenten elkaar zo snel feedback durven te geven
  • Het blijkt een methode die je goed kunt gebruiken; bijzonder dat er bij sommige leerlingen toch veel weerstand is
  • Dat sommige leerlingen die het helemaal niet zagen zitten uiteindelijk het hardste werkten
  • De energie die vrij kwam in de groep door de nieuwe manier van werken
  • Dat leerlingen het leuk en zinvol vonden om met een nieuwe werkvorm aan de gang te gaan
  • Met Scrum krijgt de klas meer verantwoordelijkheid voor het proces en het product
  • Ik hoef als coach minder te ‘trekken aan een dood paard’; ik heb meer zicht op hoe de leerlingen aan het werk zijn
  • Alles hoeft niet persé in één keer perfect, want ondanks dat heeft Scrum@school toch al resultaat

meisje met gele briefjes